M2 had mazzel: naast het DOX-project ontmoetten zij ook schrijfster Mirjam Mous, bekend van o.a. Boy 7.
Tijdens de lessen Nederlands hebben de klassen in groepjes haar boeken gelezen, (lees)ervaringen gedeeld en gewerkt aan hun meesterstuk. Het meesterstuk omvatte promotiemateriaal voor het boek. Dit materiaal is ook ingezet voor de open dag. Er zijn naast posters ook trailers gemaakt, kijkdozen (op een hoog niveau), Facebookprofielen aangemaakt, films geschoten en escape rooms bedacht en ingericht. Onze leerlingen hebben laten zien dat ze zelfstandig kunnen werken, kunnen plannen, creatief zijn en kunnen presenteren. Mirjam Mous was onder de indruk en wij ook!

Wisten jullie dat:
– Zij vanaf haar vierde wist dat ze schrijfster wilde worden?
– Ze juf is geweest en gewerkt heeft met kinderen met ADHD en Gilles de la Tourette?
– Zij 68 boeken heeft geschreven?
– Boy 7 haar eerste thriller is?
– Zij Boy 7 in eerste instantie geschreven heeft voor jongens?
– Duitsland een ander omslag heeft bedacht voor Boy 7?
– Dat in Nederland dit omslag is gebruikt voor Password?
– In elke klas een leerling met de origineelste vraag een gesigneerd boek gewonnen heeft?
– Zij onder de indruk was van de getoonde inzet met het werken met haar boeken en de vragen die de leerlingen stelden?
– Mirjam gelukkig nog lang niet klaar is met schrijven?

De vwo klassen a3a en a3b gingen op de Cultuurdag al vroeg met de trein naar Hilversum. Het thema voor deze klassen luidde: Wereldbeeld. Iedereen was op tijd aanwezig en de trein reed zowaar ook nog redelijk op tijd. Vanaf station Mediapark werd Beeld & Geluid bereikt waar in groepjes aan de verschillende experiences werd deelgenomen: presentator, artiest, acteur in een achtervolging bij Flikken Maastricht en nog veel meer. Een supergezellige dag.

Vwo 5 ging op pad naar Amsterdam met als thema: De Gouden Eeuw. Op het programma stond o.a. een bezoek aan het Paleis op de Dam en een excursie. Ook de duiven op de Dam konden natuurlijk niet ontbreken.

Categorieën: Schoolnieuws